Hitvallás

„Ha nincs arcunkon érzés,
olyan, mintha a halotti maszkunkat mutatnánk.”

2009. április 30., csütörtök


1994 Április 30. (15 éve történt)
A méhek napja.

A Magyar Méhészek Egyesületének kezdeményezésére indult el ez a program, melynek célja a hazai mézfogyasztás növelése.

A MÉHEK NAPJÁt 1994-től a Magyar Méhészek Egyesületének kezdeményezésére április 30-án ünnepeljük Magyarországon. Mivel hazánkban sajnálatos módon alacsony a mézfogyasztás, a program nem titkolt célja a méz és a méhészeti termékek megismertetése és megkedveltetése. E napon országszerte mézkóstolókkal, kiállításokkal, filmvetítéssel, játszóházzal várják a méhészek az érdeklődőket.


Vörösmarty Mihály: Méh

Hulló harmatnak szeretője, s a harmatos ágé,
Mézajakú kis raj nyugszom e rózsa megett.
Engem az illatnak szédíte meg árja, csapongót,
S melyet nem sejték, a tövis éle megölt.

1830 vége



Csokonai Vitéz Mihály: A méhekhez
Kis méhek! kerteken,
Mezőkön, berkeken

Mit futtok sok veszéllyel?
A friss forrásokra,
Az új virágokra

Repkedvén szerteszéjjel?
Mennyi sok munkával
És időjártával

Gyűjthettek egy kis mézet?
Szálljatok Lillára,
Az ő szép szájára

Vénus sokat tetézett.
Jőjjetek: s úgy nem lész
Olyan sok s édes méz

Sehol, mint a tiétek.
Jőjjetek: s úgy nem lész
Olyan boldog méhész

Sehol, mint a tiétek.




Gergely Ágnes: A méh románca

Egész világ nekem kínál
különb-különb mézeket
azonnyomban azzá válok
amit magamba veszek
titkos szelek elsodornak
vagyok szélben szalmaszál
porzanak a messzi rétek
üvegtestem arra száll
én vagyok a rét felett a
hajladozó hangaszál
egyik lábam Bornemisza
másik Salamon király.