Hitvallás

„Ha nincs arcunkon érzés,
olyan, mintha a halotti maszkunkat mutatnánk.”

2009. május 24., vasárnap


Csécsi Imre

Fogadástétel

Református magyar vagyok,
Halálomig az maradok.
Vallásomnak semmi foltja,
Tiszta, mint a mennyég boltja.
Ahogy én e tiszta vallást megszerettem:
Úgy áldjon meg, úgy szeressen Isten engem!

Arra való a vallásom,
Hogy a lelkem mennyet lásson;
Lásson örök üdvösséget,
Boldogságot, dicsőséget.
Az én hitem az Istennek szent igéje,
Melyért hullott Krisztusomnak drága vére.

Hit és élet! Igaz dolog,
Így írták az apostolok.
Ha elhagynám szent hitemet,
Megölném az életemet.
A hitlenek nem találnak vigaszt, enyhet
Lángjában a kárhozatnak, gyötrelemnek.

Vallásomnak nincsen ára,
Nem viszem én azt vásárra.
Azt, aminél drágább nincsen,
El nem adnám semmi kincsen.
És amiért ősapáink szenvedének:
Azt a vallást, drága vallást hogy vetném meg?

Ha betérek templomomba,
Nem vakít el semmi pompa.
Nem kell nekem semmi hívság,
Csak a lélek és igazság.
Nem imádom a jó Istent semmi másban,
Csak egyedül lélekben és igazságban!

Harcaim közt kitől féljek,
Ha vezérlőm tiszta lélek?
Krisztusommal élek-halok,
Szent nevéhez hű maradok.
Hűségemért tőle várom pályabérem…
Fogadom ezt! Isten engem úgy segéljen!